Громадська організація 'Клуб 'Від серця до серця'

 

Заняття №8 .Тема:Милосердя"




ПЛАН ЗАНЯТТЯ № 8

 

Тема:  Милосердя 

 

I. Прихід дітей з батьками. Реєстрування.

Написання імен на бейджиках дітей та батьків; роздача бейджиків – кожного заняття.

 

II.  Заняття.   

Тема:  «Стежинка - милосердя»

Значення слова. Милосердя  - термін, що вживається для опису м'якості, поблажливості або співчуття, виявленого однією особою в стосунку до іншої. Це одна з підставових чеснот лицарства і християнської етики, милосердя також відноситься до концепцій справедливості та моральності в поведінці між людьми.  

 

Хід заняття: 

 

Читання оповідання В.О. Сухомлинського

«Покинуте кошеня»

 Хтось виніс з хати мале кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить. Бо хоче додому до матусі.

Проходять люди, дивляться на кошеня. Хтось сумно киває головою, а хто сміється. Хто жаліє:

- Бідне кошенятко, - та йде далі.    

Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові. Притулилося до куща й сидить – тремтить. Поверталася зі школи маленька Наталочка. Чує  нявчить кошеня. Вона не сказала ані слова, а взяла кошеня й понесла додому.

Пригорнулось кошенятко до дівчинки. Замуркотіло. Раде-радісіньке. І забрала Наталочка кошенятко додому, щоб зігріти, нагодувати.

 

Запитання і завдання до казки: 

1. Який вчинок зробила Наталочка на відміну від інших людей?

2. Хто із вас зробив в житті милосердний вчинок?

3. Щоб було, коли б на світі бракувало милосердних людей?

4. Як би ви діяли на місці Наталочки?

 

Бесіда Запитання і завдання:

1. Як ви думаєте, що люди можуть зробити для птахів, і що для людей можуть зробити птахи?

2. Подумайте, розкажіть, які милосердні вчинки можуть подарувати мешканцям землі вітерець, дощик, дерево, веселка?

 

 

III. Психогімнастика для дітей: 

«Кіт Леопольд і мишенята»

 

1. Розминка 

Вихователь: діти, підкажіть мені, як звуть кота, до якого весь час приставали миші? Звичайно, кіт Леопольд. Сьогодні він мені подзвонив і попросив у вас допомоги. Він будує собі новий будинок, так як в старому миші зробили велику дірку. Йому привезли велику купу цеглин, їх треба скласти в одне місце.

Вставайте ланцюжком на невеликій відстані один від одного і будемо передавати цеглини і складати акуратно (вказує місце). Почали! Тримайте цегла міцно, не упустите на ногу, не кидайте, а акуратно кладіть цеглини, щоб вони не розбилися. Айда молодці! Як вправно виходить! Ну ось, всі цеглини перенесли!

До кота Леопольда на допомогу обіцяв приїхати на підйомному крані Кіт у Чоботях. Тепер він допоможе збудувати йому дім.

У мене є чарівна хустинка. Якщо під нею покружляти, то можна перетворитися на мишку. Хто хоче стати мишкою? (Вихователь покриває бажаючих хусточкою зі словами: «Під хусточкою покрутися,  в мишеня перетворися!»)

Не знаю, перетворилися ви в мишенят чи ні? Ану попищіть, як мишки. Тепер я бачу, що ви мишки, і пропоную вам пограти в гру «Миші і кіт».

Гра «Миші і кіт»

Вийшли мишки якось раз подивитися, котра година (йдуть навшпиньках).

Раз, два, три, чотири –

Миші смикнули за гирі (імітують)

Пролунав страшенний дзвін!

Убігаємо усі! (Тікають)

«Кіт» спить, поки «миші» йдуть, і прокидається з останніми словами.

Вихователь. Ми так розшумілись, що розбудили кота Леопольда з мультфільму. Біжіть швидше до мене, нечутно, навшпиньках, може, він вас не помітить.

 

2. Гімнастика

(Напруга)  Мишки, Леопольд так голосно топає, так страшно! Швидше лягайте, скрутіть калачиком, затамувавши подих. Все тіло напружене. Так страшно! Лежите тихо, щоб кіт вас не знайшов. Ви лежали так тихо, що Леопольд пішов вас шукати в інше місце!

(Розслаблення)  Можна розслабитися, полежати спокійно. Тепер вам ніхто не загрожує. Страх пішов. Можна посміхнутися. Всі м'язи відразу розслабилися, стали слухняними.

(Стрибки)  Мишки так зраділи, що стали підстрибувати, високо піднімаючи коліна, і плескати в долоні.

 (Напруга) Встали мишки в коло, взялись за руки і утворили мишоловку. Хочуть в неї кота зловити. Підняли руки вгору. Тримають руки міцно-міцно! Руки як камінь тверді. А в цей час кіт намагається пробратися за ковбаскою в коло.

(Розслаблення) Опустили мишки руки, розслабили їх, не встигли кота зловити, він втік. Руки, стали як ватяні, висять як мотузочки.

(Напруга) Тоді мишки вирішили зробити мишоловку за допомогою ніг. Розставили їх широко, щоб упертися в ноги інший мишки, напружили їх і дивляться, як кіт намагається пробратися між ніг. (Тільки він спробував, а мишки ноги зрушили і присіли. Не пройдеш, хитрий кіт!

(Напруга) Захотів кіт мишок перехитрити і почав нявкати з усіх боків, щоб залякати мишок. Спочатку з одного боку. Подивилися мишки, повернули голову направо до самого плеча. Ні кота! Потім з іншого боку. Подивилися мишки наліво, повернули голову до самого плеча. Ні кота!
Нявкання пролунало ззаду. Відкинули мишки голову, плавно покрутили. Знову немає. Пролунало нявкання знизу. Подивилися мишки вниз, опустили голову низько. Ні кота! Ось який хитрий!

(Розслаблення) Стали мишки в коло та покрутили головою, щоб скрізь подивитися. Головка як кулька на ниточці катається по плічиках туди-сюди, туди-сюди. А кота ніде немає!

(Напруга) Тоді миші вирішили перетворитися на кота. Встали вони на карачки, опустили голову вниз, а спину шугнули вгору. Живіт напружився, втягнувся, спина і руки тверді. Це кіт сердиться.

(Завмирання) А тепер підняли голову, прогнули спину і приготувалися до стрибка, завмерли.

(Різко) Різко кинулися на «мишку»: то в один бік, то в інший. Ніяк не зловлять.

(Розслаблення) Засмутилися, сіли, ноги, руки розкинули. Набридло в кота грати. А кіт Леопольд мишкам не повірив.

 

3. Спілкування 

Емоції заздрості, страху, радості

Вихователь. Посидьте, мишки, відпочиньте, а я розповім вам про те, що повідав мені кіт Леопольд. Новий будинок Леопольд побудував, а миші його побачили та позаздрилиё. Давайте покажемо, як позаздрили миші з м / ф. Губи щільно стиснуті, очі злегка опущені, підборіддя трохи підняте, руки перед грудьми схрестили. Надулися, образилися, відвернулися від Леопольда.

Задумали миші від заздрості підпалити будинок. Кіт Леопольд занепокоївся, що знову залишиться без будинку, злякався. Покажіть, як злякався кіт Леопольд. Голову руками прикрив, хитає головою. Що ж буде? Адже миші його будинок вже підривали! Страх в очах. Але на допомогу коту Леопольду прийшов Кіт у Чоботях. Як тільки миші побачили шпагу в його руках, відразу занепокоїлися.

Кіт Леопольд зрадів. Покажіть, як кіт Леопольд зрадів. Широка усмішка. Став обнімати друга, розцілував його, потиснув йому руку (розігрування зі зміною ролей).

Вихователь: діти, давайте подумаємо, які слова подяки кіт Леопольд говорив Коту в Чоботях? (Програвання варіантів.)

Як запросив Леопольд друга до себе додому? (Програвання варіантів.)

Як ви думаєте, миші добре поводяться по відношенню до коту Леопольду?

Що потрібно зробити, щоб вони помирилися? (Моделювання адекватної поведінки.)

 

4. Поведінка

Вихователь. Поки ми з вами розмовляли і вирішували, як помирити мишей з котом, сіра і біла миші зовсім посварилися. Сіра миша затялися - не хоче йти просити вибачення і миритися з котом, а біла миша її вмовляє. Діти, просто сіра мишка не знає, як можна попросити пробачення.
Давайте її навчимо. (Тренінг в парах, де одна дитина - кіт, а інший - мишка.)
Покажіть, які слова треба говорити, як звернутися, як подивитися, які інтонації використовувати?

Що у відповідь повинен зробити кіт Леопольд? (Зміна ролей).


5. Завершення

Вихователь. Давайте всі разом заспіваємо пісеньку кота Леопольда і потанцюємо під неї.                         

 

IV. Музичне заняття. 

 

VМалювання. Тема:  Кіт Леопольд.



Создан 08 дек 2012



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником