Громадська організація 'Клуб 'Від серця до серця'

 

Заняття №7. Тема: Співчуття.




ПЛАН ЗАНЯТТЯ № 7

 

Тема:  Співчуття

 

I. Прихід дітей з батьками. Реєстрування.

Написання імен на бейджиках дітей та батьків; роздача бейджиків – кожного заняття.

 

II.  Заняття.   

Тема:  «Стежинка - співчуття»

Значення слова - співчуття:

  1. Чуйне, співчутливе ставлення до чийогось горя, переживань;
  2. Прихильне, доброзичливе ставлення до кого-небуть;
  3. Кому-небудь - підтримка, схвалення;
  4. Спільність в почуттях, думках.

Значення слова Співчуття за Ожеговим: схвальне, доброзичливе відношення, чуйне, співчутливе ставлення до переживань, нещастя інших.

 

Хід заняття:

 

Читання оповідання В.О. Сухомлинського

«Як Сергійко навчився жаліти»

 Сергійко гуляв собі біля ставка. І побачив дівчинку, що сиділа на березі. Підходить до неї, а вона й каже:

- Не заважай мені слухати, як хлюпочуть хвилі. 

Сергійко здивувався. А потім узяв і кинув у ставок камінець. Дівчинка й питає:

- Що ти кинув у воду? Сергійко ще більше здивувався.   

- Хіба ти не бачила? Я кинув камінець. Дівчинка й каже:

- Я нічого не бачила, бо я сліпа. 

Сергійко довго дивився на дівчинку. Він не міг уявити: як це воно, коли людина не бачить? Настала ніч. Сергійко ліг спати. Серед ночі прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, у шибки стукав дощ. А в хаті було темно. Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер він уже не дивувався – його серце стиснув жаль. Як же вона бідна живе в темряві?

Сергійкові хотілося, щоб швидше настав день. Він піде до сліпої дівчинки і пожаліє її.

 

Запитання і завдання до казки:

1. Що підштовхнуло Сергійка до співчуття?

2. Чи вмієте ви співчувати, коли у когось якісь неприємності? Що саме ви робите?

Бесіда Запитання і завдання:

1.Коли вам зле, чи подобається вам, коли вас жаліють? Розкажіть дітям, як під час війни та інших великих стресів люди виявляли одне до одного співчуття.

III. Психогімнастика для дітей:

«Зустріч з дюймовочкою»

 

1. Розминка

Вихователь: Діти, хотіли б ви потрапити в казку?  Але спочатку спробуйте відгадати, що це за казка.  У ній йдеться про дуже маленьку дівчинку.  Правильно.  Казка називається «Дюймовочка», і саме туди ми потрапимо.

 А ось і квітка, на якому сиділа Дюймовочка (показує уявну квітку в долонях).  Зобразіть цю квітку за допомогою своїх пальчиків.  Зімкніть долоні, а тепер розведіть в сторони, вийшов як би бутон.  Порухайте пальчиками.  Ось які гарні квіти вийшли!

 Понюхайте квіти, покажіть, який запашний аромат!

 Я знаю, що Дюймовочка була дуже маленькою.  Покажіть пальцями, яка вона маленька.

 Перш ніж відправитися разом з вами в чудовий сад біля будинку Дюймовочки, я хочу перевірити, наскільки ви уважні.  Станьте в коло один за одним.  Слухайте уважно команди.  Як тільки я скажу «велетень», всі витягніть руки вгору, станьте на носочки і йдіть по колу; по команді «Дюймовочка» - присядьте напівприсідки і йдіть один за одним, по команді «стежка» - покладіть руки на плечі дитині, яка стоїть попереду і продовжуйте йти всі разом.

 Поки я перевіряла вашу увагу, ми непомітно дійшли до чудесного саду.

 

2. Гімнастика

(Напруга)  Діти, прислухайтеся, чуєте кроки?  Вони направляються сюди.  Давайте сховаємося за кущі квітів (за стільці).  Вигляньте і подивіться направо: чи немає там кого?  А тепер наліво, вгору на гілля дерев, вниз в траву.  Знову щось зашаруділо?  Сховайтеся, втягніть шию.  Шия напружена.  Давайте ще вугільної, подивимося, хто ж там?  Цікаво!

(Розслаблення)  Виходьте, не бійтеся, тут нікого немає.  Це вітер грає листям.  Який пустун.  Розслабте шийку, нахиліть голову до одного плеча, потім до іншого.  Шия, як ниточка, бовтається легка-легка.  Втомилася напружуватися, виглядати з-за куща.

(Стрибки)  Ква-ква-ква.  Хто це?  Та це жаба скаче.  Яка вона велика, товста, незграбна, в щоках наче м'ячики, так надула їх від важності.  Хоче потягти в своє болото нашу Дюймовочку!  Стрибайте за мною, як жаба!  Бре-ке-ке, бре-ке-ке.  Як пружинки стрибаємо.

(Швидко, часто, зі зміною напрямку)  Поки ми стрибали, жаба поскакала.  Он вона, побігли за нею.  А тепер в іншу сторону.  Втекла!

 (Напруга)  А ось і підвіконня, на якому у своїй шкаралупі волоського горіха спить Дюймовочка.  Уявіть, що ви стали такими ж маленькими, як Дюймовочка, і спите в шкаралупі волоського горіха.  У шкаралупі так тісно - підігніть ноги, руки складіть, долоньки під щоку.  Стисніться, щоб поміститися в шкаралупі.  Все тіло напружилося, як стиснута пружина.

(Розслаблення)  Довго так не проспиш, ноги і руки затечуть.  Потягніться добре, ще раз, ще.  Випряміть затерплі ноги й руки, спину.  Вставайте, досить спати.

 А ось і жаба, яка від нас втекла.  Вона схопила з підвіконня шкаралупу Дюймовочки, і вона захиталася.

(Плавно)  Візьміться парам за руки, як ніби ви колиска, і покачайте.  Ноги розставлені, напружені.  Колиска то тихо гойдається, то сильно.  Це жаба ворушиться.

(Обертання)  Колиска так сильно розгойдалася, що навіть закрутилася на одному місці.  Руки і ноги напружені.  То в одну сторону крутиться, то в іншу.

(Шевеління)  Слідом за жабою на підвіконня за Дюймовочкою прилетів травневий жук.  Ж-ж-ж.  Він з силою вдарився і перекинувся на спину.  Лежить і ворушить лапками, не може перевернутися.

(Швидко, часто)  Швидко-швидко, часто-часто ворушить.

(Вільне пересування)  Але от жука вдалося перекинутися, і він полетів, дзижчанням.  Легко, вільно летить жук, голосно дзижчить.  Літає по всьому майданчику:  Дивіться, а жук на спині забрав від жаби Дюймовочку.  Як добре, тепер жаба не потягне її в болото, до свого бридкого синочка, який тільки їсть і спить.

 

3. Спілкування

Емоція відрази, презирства

Вихователь:  Діти, давайте покажемо, яка жаба мерзенна і противна.  Подивіться один на одного, у кого сама мерзенна жаба?  Яка вона огидна!

Давайте проженемо, жабу: покричимо голосно, потопаємо, щоб вона злякалася і побігла. 

Діти, а ця жаба не нагадує вам дітей, які упираються, кривляються, вередують, поводяться негарно?  У цей час вони так схожі на огидну жабу!  Але ми не такі!  Давайте один одному посміхнемося і станемо гарними.

 

4. Поведінка

Прийняття і неприйняття особистості іншої людини.

Вихователь: Коли жук забрав Дюймовочку на велику березу і представив своїм друзям-жукам, то вони почали сміятися над Дюймовочкою, зневажливо про неї говорити: «Яка маленька!  Які тонкі ніжки і їх всього дві.  Зовсім немає вусиків, як у нас, і крил немає!  Фу, яка негарна!  Фу, яка бридка!  Не будемо з нею дружити».

Покажіть, як хрущі говорили образливі слова Дюймовочці.

Дюймовочка заплакала.  Адже насправді вона була дуже симпатичною.  Але жукам вона не сподобалася, тому що була не така, як вони.

Скажіть Дюймовочці щось хороше, заспокойте, покличте поводити з вами хоровод.

Діти, а у вас було так, що ви когось не брали в гру, з кимось не спілкувалися?  (Обговорення проблеми неприйняття дітей з різних причин соціальної ізоляції).

5. Завершення

Вихователь:  Всі ви добрі друзі.  Давайте поводимо хоровод і заспіваємо пісеньку «Добрий жук»:

«Станьте, дети, станьте в круг,

Станьте в круг, станьте в круг.

Ты мой друг, и я твой друг,

Старый, верный друг.

Полюбили мы жука -

Старика, добряка,

Очень уж душа легка

У него, весяльчика».

 

 Пора повертатися з казки.  До нових зустрічей.

 

 

IV. Музичне заняття.

VМалювання. Тема:  Дюймовочка.



Создан 02 дек 2012



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником